• Reklama

PROMOCJA gadżety am6.com.pl
Zobacz przed zadaniem pytania na forum TU
Nasze sprzęty
motocykl(e) miesiąca

AM6 Nie odpala Zimny

Regulamin działu
tematy związane z tuningiem i modyfikacjami zamieszczamy tu: modyfikacje
  • Reklama
Zakładając nowy temat napisz dokładnie o co chodzi w tytule wątku, zabronione jest zakładanie tematów w stylu "pomocy", "prośba".

AM6 Nie odpala Zimny

Postprzez Turbo024 » 16 sie 2017, o 09:52

Witam posiadam problem mianowicie moto Aprilia RS70 Malina nie odpala zimna, ciepla pali na dotyk praktycznie :)
Teraz co moze byc nie tak? Po zalaniu paliwa na tlok odpala a tak to lipa czasem odpali jak mu sie zachce paliwo slabo do gaznika dochodzi wlasnie czasem odpali jak odkrece bak i podniose go aby paliwo spadlo ale to nie zawsze tak czy siak...
Dysze to 80 i wolnych 40.. Swieca jest mokra ale i tak nie odpala musze wlasnie jeszcze wiecej dolac na tlok to odpali bo tak na ssaniu chce chce ale no nie wezmie :(

Czekam na pomoc czy moze to byc wina Dyszy? A moze kranik? pomocy !!
Turbo024
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 8
Dołączył(a): 30 gru 2016, o 17:23
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: Aprilia RS83

AM6 Nie odpala Zimny

Postprzez Filipek4423 » 16 sie 2017, o 12:43

Jaki kolor świecy? Jak paliwo słabo dochodzi do cylindra to sprawdź regulację gaźnika i szczelność silnika(uszczelniacze wału, uszczelki membrany/króćca, bo może łapać lewe i masz przez to słabe podciśnienie, aby samemu móc podciągnąć paliwo) Jaki masz gaźnik?
Filipek4423
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Posty: 27
Dołączył(a): 15 cze 2017, o 13:46
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Motocykl: Senda+TZR

AM6 Nie odpala Zimny

Postprzez Turbo024 » 16 sie 2017, o 13:52

Gaznik 21 dellort dysza 80 na 95 wcale nie chce chodzic.. a na 105 to juz wgl. uszczelniacze nie dawno wymieniane na wale lewa i prawa kesta :P kolor kawa z mlekiem.
Turbo024
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 8
Dołączył(a): 30 gru 2016, o 17:23
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: Aprilia RS83

AM6 Nie odpala Zimny

Postprzez Filipek4423 » 16 sie 2017, o 23:51

Jeżeli na ciepłym odpala bardzo dobrze i jeździ tak samo to kranik można wykluczyć. Problem leży w podciśnieniu, którego nie ma za tyle, aby podciągnąć paliwo. Sprawdź szczelność króćca i przy okazji stan membrany. Ssanie na pewno działa? Sprawdź czy odpali z popychu.
Filipek4423
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Posty: 27
Dołączył(a): 15 cze 2017, o 13:46
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Motocykl: Senda+TZR

AM6 Nie odpala Zimny

Postprzez Turbo024 » 17 sie 2017, o 13:09

No wlasnie tez mysle ze cos z podcisnieniem ostatnio mialem cala membrane rozeb rana i bylo ok uszczelki silikonowe no ale dawalo rade.. nwm jak sprawdzic czy ssanie dziala jak otworze to slychac ze cos w gazniku podnosi sie i jak byl rozebrany to tez dzialal.

-- 17 sie 2017, o 19:49 --

Dodam ze teraz nie odpala nawet po zalaniu on chce a nie moze.. tylko na pycha co to sie porobilo to ja nie wiem..
sprawdzalem membrane wczesniej poprzedni wlasciciel na silikon czerwony mial smiech na sali normalnie sie rozplynelo. Teraz na specjalnej uszczelce jest ale tez nie pali jak reke przyloze to cos slabo ssie od strony cylindra, wydaje mi sie ze bede musial zobaczyc w pierscienie.. o dziwno jak odpali to wszystko jak sie nalezy..

Ktos ma jeszcze jakis pomysl? sprawdzilbym kompresje ale nie mam przyrzadu do tego ;/
Turbo024
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 8
Dołączył(a): 30 gru 2016, o 17:23
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: Aprilia RS83

AM6 Nie odpala Zimny

Postprzez Filipek4423 » 17 sie 2017, o 21:51

Jeżeli odpala z popychu to wina jest w zbyt małej kompresji. Wymiana samych pierścieni w 2T nic Ci nie da, zadziała na 50km i później będzie nadal to samo. Kompresję możesz sprawdzić "na oko". Wrzuć 1 i zacznij pchać motocykl do przodu na włączonym biegu bez sprzęgła, jeżeli będziesz czuł opór to kompresja jest w porządku. Powtórz to samo z drugim biegiem. Na 90% cylinder wymaga szlifowania. Malina chodzi na jakimś markowym tłoku czy tym z zestawu? Zdejmij cylinder i wrzuć tutaj fotki gładzi cylindra + tłoka. Spróbuję ocenić czy cylinder nadaje się do szlifu.
Filipek4423
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Posty: 27
Dołączył(a): 15 cze 2017, o 13:46
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Motocykl: Senda+TZR

AM6 Nie odpala Zimny

Postprzez Turbo024 » 18 sie 2017, o 10:17

Jakies miesiac temu mialem rozebrany cylek i bylo wszystko ok odziwo, a powodem rozebrania byl klin na wale bo rozwalilo i nie moglem odkrecic wiec musialem tlok zablokowac jakos.. co do odpalania na 1 to nawet przy duzym rozpedzie blokuje kolo i nie chce wziasc ale na 2 odpali.. No a jaki tlok to nie wiem sam mam go jakis miesiac nic o tloku nie bylo mowione, moze meteor ale kto wie trzeba rozebrac i sprawdzic..
Turbo024
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 8
Dołączył(a): 30 gru 2016, o 17:23
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: Aprilia RS83

AM6 Nie odpala Zimny

Postprzez Filipek4423 » 18 sie 2017, o 13:02

Jeżeli na 2 nie czujesz oporu to kompresja słaba. Rozbierz cylek i wyślij zdjęcia. Najlepiej byłoby sprawdzić kompresję miernikiem, a później spróbować z próbą olejową. Wtedy miałbyś czarno na białym, że cylek do wymiany/szlifu.
Filipek4423
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Posty: 27
Dołączył(a): 15 cze 2017, o 13:46
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Motocykl: Senda+TZR

AM6 Nie odpala Zimny

Postprzez Turbo024 » 18 sie 2017, o 15:53

Problem rozwiazany, okazalo sie ze byl zalozony tlok 1 pierscieniowy.. a pierscien przypieklo cos.. zestaw chinski tak ze wiesz... jakis miech temu wszystko ok bylo a teraz taki luz na tloku ze glowa mala.. po wymiane pierscieniu bo tlok i cylinder jak nowka ogolnie pali na dotyk i 10bar kompresji. Dzieki za pomoc filip Piona dla cB :D 

-- 18 sie 2017, o 15:56 --

przy okazji dodam ze tlok odrazu zahartowany zostal u mechanika i dosc ciekawa metoda.. a mianowicie 2 razy zostal wypalony przy okazji denaturata i nic nie puchnie polecam kazdemu dzis 100km zrobilem na chinskim i idzie jak ogien :D
Turbo024
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 8
Dołączył(a): 30 gru 2016, o 17:23
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: Aprilia RS83


Powrót do Silniki AM6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości

cron