• Reklama

PROMOCJA gadżety am6.com.pl
Zobacz przed zadaniem pytania na forum TU
Nasze sprzęty
motocykl(e) miesiąca

Aprilia rs 50 coś stuka w silniku

Regulamin działu
tematy związane z tuningiem i modyfikacjami zamieszczamy tu: modyfikacje
  • Reklama
Zakładając nowy temat napisz dokładnie o co chodzi w tytule wątku, zabronione jest zakładanie tematów w stylu "pomocy", "prośba".

Aprilia rs 50 coś stuka w silniku

Postprzez kamyk2604 » 14 paź 2017, o 10:33

Witam,aprilia rs 50 am6 przy kręceniu wałem coś stuka jakby luźna korba ale to nie korba,dźwiek wydobywa siez lewej strony slinika ,poza tym moto nie ma iskry co to może być?
kamyk2604
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 16
Dołączył(a): 3 kwi 2017, o 15:52
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: Aprilia RS 50
Tabilca rejestracyjna: WPY - Przysucha

Aprilia rs 50 coś stuka w silniku

Postprzez mick » 21 paź 2017, o 11:42

kamyk2604 napisał(a):Witam,aprilia rs 50 am6 przy kręceniu wałem coś stuka jakby luźna korba ale to nie korba,dźwiek wydobywa siez lewej strony slinika ,poza tym moto nie ma iskry co to może być?


Zapłon dobrze ustawiony?
mick
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25 sie 2017, o 18:09
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: DT50R

Aprilia rs 50 coś stuka w silniku

Postprzez kamyk2604 » 22 paź 2017, o 14:56

Zdjąłem magneto, okazało sie że powodem stuków było to że stojan się odkrecił,przykręciłem tak tak był(impulstator pionowo do góry) ,lecz zauważyłem że magneto sie troche starło,ale nic złożyłem to i teraz jest słaba iskra, w dodatku scieło klin,dorobiłem prowizoryczny ,żeby sprawdzić czy iskra jest na świecy i jest ledwie zauważalna,czy to wina tego magneta? stator był rok temu wyminiany

-- 22 paź 2017, o 14:59 --

Zdjąłem magneto, okazało sie że powodem stuków było to że stojan się odkrecił,przykręciłem tak tak był(impulstator pionowo do góry) ,lecz zauważyłem że magneto sie troche starło,ale nic złożyłem to i teraz jest słaba iskra, w dodatku scieło klin,dorobiłem prowizoryczny ,żeby sprawdzić czy iskra jest na świecy i jest ledwie zauważalna,czy to wina tego magneta? stator był rok temu wyminiany

-- 22 paź 2017, o 15:00 --

Zdjąłem magneto, okazało sie że powodem stuków było to że stojan się odkrecił,przykręciłem tak tak był(impulstator pionowo do góry) ,lecz zauważyłem że magneto sie troche starło,ale nic złożyłem to i teraz jest słaba iskra, w dodatku scieło klin,dorobiłem prowizoryczny ,żeby sprawdzić czy iskra jest na świecy i jest ledwie zauważalna,czy to wina tego magneta? stator był rok temu wymieniany

-- 22 paź 2017, o 15:03 --

Zdjąłem magneto, okazało sie że powodem stuków było to że stojan się odkrecił,przykręciłem tak tak był(impulstator pionowo do góry) ,lecz zauważyłem że magneto sie troche starło,ale nic złożyłem to i teraz jest słaba iskra, w dodatku scieło klin,dorobiłem prowizoryczny ,żeby sprawdzić czy iskra jest na świecy i jest ledwie zauważalna,czy to wina tego magneta? stator był rok temu wymieniany
kamyk2604
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 16
Dołączył(a): 3 kwi 2017, o 15:52
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: Aprilia RS 50
Tabilca rejestracyjna: WPY - Przysucha

Aprilia rs 50 coś stuka w silniku

Postprzez mick » 22 paź 2017, o 18:22

kamyk2604 napisał(a):Zdjąłem magneto, okazało sie że powodem stuków było to że stojan się odkrecił,przykręciłem tak tak był(impulstator pionowo do góry) ,lecz zauważyłem że magneto sie troche starło,ale nic złożyłem to i teraz jest słaba iskra, w dodatku scieło klin,dorobiłem prowizoryczny ,żeby sprawdzić czy iskra jest na świecy i jest ledwie zauważalna,czy to wina tego magneta? stator był rok temu wyminiany


Sprawdz iskre na samym przewodzie. Najepiej go wczesniej skroc o pol centymetra. Z odleglosci ok. 8mm powinno strzelac. Na bank nie wina magneta skoro mowisz, ze sie tylko troche starlo, ja jezdzilem na takim z wyzlobionymi dwoma rowami. Sprawdz rezystancje na iskrowniku multimetrem i poszukaj w internecie jakie maja byc prawidlowe wartosci. Najlepiej montowac stojan bez fasolek np. Ducati Energia. Wtedy jest pewnosc optymalnego ustawienia zaplonu.
mick
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25 sie 2017, o 18:09
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: DT50R

Aprilia rs 50 coś stuka w silniku

Postprzez kamyk2604 » 22 paź 2017, o 18:29

Moje magneto jest starte do tego stopnia ,że proszek taki dziwny aż sie sypie ,mówiąc troche się pomyliłem,postaram sie zmierzyć tą iskre,ale myśle że szału nie będzie,jak mi śrubka sie odkręciła to sie mogła przemielić między magnetem a cewkami i cos sie mogło uszkodzić? na iskrowniku nie widać śladów uszkodzenia a na magnecie widać,moto chodziło do końca,rozebrałem w celu wymiany uszczelki pod głowicą
kamyk2604
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 16
Dołączył(a): 3 kwi 2017, o 15:52
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: Aprilia RS 50
Tabilca rejestracyjna: WPY - Przysucha

Aprilia rs 50 coś stuka w silniku

Postprzez mick » 22 paź 2017, o 21:04

kamyk2604 napisał(a):Moje magneto jest starte do tego stopnia ,że proszek taki dziwny aż sie sypie ,mówiąc troche się pomyliłem,postaram sie zmierzyć tą iskre,ale myśle że szału nie będzie,jak mi śrubka sie odkręciła to sie mogła przemielić między magnetem a cewkami i cos sie mogło uszkodzić? na iskrowniku nie widać śladów uszkodzenia a na magnecie widać,moto chodziło do końca,rozebrałem w celu wymiany uszczelki pod głowicą


Moje magneto w załączniku. Nigdy nie sprawdzałem na bardziej uszkodznym więc jeżeli Twoje wygląda gorzej, to i tak musisz kupić nowe (mam na sprzedaż, zaprszam na pw :D). Mi też odkręcona śruba przemieliła magnes. Sprawdź rezystancję koniecznie. Ja ostatnio zamówiłem fabrycznie nowy iskrownik a nie było oporu na ładowaniu. Przysłali drugi i śmiga. Wygląd o niczym nie świadczy. Polecam stosować klej do gwintów na przyszłość.

PS. Jeżeli masz 6 cewkowy, to opory na kablach/lutach muszą być mniej więcej takie:

Czerwony z białym - Około 110OHM
Żółty z białym - Około 0,5OHM
Zielony z białym - Około 730OHM
Załączniki
mick
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25 sie 2017, o 18:09
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: DT50R

Aprilia rs 50 coś stuka w silniku

Postprzez kamyk2604 » 23 paź 2017, o 18:14

Ja mam wykruszony magnes od brzegu z 5mm ze ledwo nakrywa cewke zasilającą cdi albo i jej nie nakrywa ,ze sprawdzeniem oporów bd problem , bo nie mam przyrządu :( ale miałem przeciętą osłone przewodu od cewki ładującej do białego kabla i drutu z cewki , czy przebicie mogło powodować słabą iskrę?
kamyk2604
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 16
Dołączył(a): 3 kwi 2017, o 15:52
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: Aprilia RS 50
Tabilca rejestracyjna: WPY - Przysucha

Aprilia rs 50 coś stuka w silniku

Postprzez mick » 23 paź 2017, o 21:47

kamyk2604 napisał(a):Ja mam wykruszony magnes od brzegu z 5mm ze ledwo nakrywa cewke zasilającą cdi albo i jej nie nakrywa ,ze sprawdzeniem oporów bd problem , bo nie mam przyrządu :( ale miałem przeciętą osłone przewodu od cewki ładującej do białego kabla i drutu z cewki , czy przebicie mogło powodować słabą iskrę?


Najtańszy multimetr w markecie za 15zł wystarczy. Ale radze zainwestować w trochę droższy z buzzerem. To bardzo ułatwia pomiary. Jeżeli narazie nie masz takiej możliwości to poizoluj kable i na oko sprawdź czy nie są gdzieś przerwane. W ogóle to wrzuć zdjęcie iskrownika. Zobaczymy w jakim stanie są cewki. Ciężko wywróżyć cokolwiek z samego opisu i bez multimetra.
mick
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25 sie 2017, o 18:09
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: DT50R

Aprilia rs 50 coś stuka w silniku

Postprzez kamyk2604 » 24 paź 2017, o 16:43

Mam 710 ohm na zielony-biały , czerwony biały 160 ,żółty biały 0,07
kamyk2604
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 16
Dołączył(a): 3 kwi 2017, o 15:52
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: Aprilia RS 50
Tabilca rejestracyjna: WPY - Przysucha

Aprilia rs 50 coś stuka w silniku

Postprzez mick » 24 paź 2017, o 17:07

kamyk2604 napisał(a):Mam 710 ohm na zielony-biały , czerwony biały 160 ,żółty biały 0,07


Jeżeli masz 6 cewkowy, to na 99,9% opory są prawidłowe. Ja mam minimalnie niższe, ale to już raczej kwestia jakości multimetra. Kup nowe magneto (PW), poizoluj kable i wtedy sprawdzaj. Jeżeli dalej będzie kicha to pożycz od kogoś moduł. Ewentualnie kup, jeżeli nie będzie różnicy to masz 10 dni na zwrot bez podawania przyczyny. Wątpie jednak, że to wina modułu bo on zazwyczaj albo działa albo pada na amen. W każdym razie musisz kupić magneto jeżeli chcesz jeździć.
mick
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25 sie 2017, o 18:09
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: DT50R

Następna strona

Powrót do Silniki AM6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron