• Reklama

PROMOCJA gadżety am6.com.pl
Zobacz przed zadaniem pytania na forum TU
Nasze sprzęty
motocykl(e) miesiąca

Jak przygotować motor do stunt'u.

czyli zrób to sam
  • Reklama
Drogi użytkowniku, używaj polskich znaków, stosuj się do zasad interpunkcji i ortografii, nowe zdania rozpoczynaj z dużych liter. Pamiętaj również że od podziękowania służy opcja "podziękuj"

Jak przygotować motor do stunt'u.

Postprzez Gumioo » 30 gru 2011, o 17:38

To samo co forum jeju i trochę nowego.

Nie znalazłem takiego tematu na forum a myslę że niektórym użytkownikom Rieju przyda się ten artykuł.


STELAŻ

Podstawowa częścią każdego motoru przygotowanego do stuntu jest stelaż inaczej 12 bar.
Jak zrobić stelaż ?
prosta sprawa, zdejmujemy tylne boczki, oraz zadupek kupujemy trochę płaskownika, grubości np 5mm, i szerokości 25mm-30mm. wiercimy otwory na końcowej części stelaża ( kawałek dalej po tym gdzie łącza się płaskowniki tworzące stelaż)
Wiercimy po dwie dziury, pod śruby m6, w płaskowniku tak samo, ważne żeby były dość szeroko rozstawione, wtedy szansa na wygięcie tylnej części ramy będzie mniejsza (przy przecierce). do tego spawamy tylna poprzeczkę.
Z moich doświadczeń wynika ze w rieju można zrobić 3 rodzaje stelaży( jeden opisany powyżej)
Drugi mocowany w tym samym miejscu gdzie oryginalny stelaż oraz do tej blaszki przy akumulatorze, stelaż taki wykonujemy z takich samych probili jak rama.
Trzeci zaś polega na takim jakby przedłożeniu ramy, wyjmujemy z tylnej części ramy plastikowe zaślepki wkładamy mniejszy profil ( z obydwu stron) na niego zakładamy taki sam jak rama do spawujemy poprzeczkę i mamy gotowy stelaż.
Przykładowe foto stelaża:

1.Obrazek
2.Obrazek
3.Obrazek


HAND BRAKE

To hamulec w ręce, głownie lewej, który pozwala nam na operowanie motorem, np stojąc na podnóżkach pasażera, kanapie lub siedząc np na baku :)
Jak zrobić ?
tutaj są dwie szkoły, jedna wyznaje ze trójnik, ten sposób polega na przerobieniu pompy nożnej tak, aby zamiast zbiorniczka wyrównawczego podłączyć pompę hamulcowa w ręce.
Ja osobiście nigdy nie miałem przekonania do tego rozwiązania, nie dawało mi to komfortu psychicznego, dlatego popieram ta druga szkole, która polega na jeździe na dwóch zaciskach (obecnie coraz bardziej popularne), Wtedy różnica polega na tym ze mamy przy kole dwa zaciski, jeden od HB, drugi od FB (foot brake, hamulca nożnego).

Szkoła pierwsza, musimy kupić specjalna pompę, która będzie przerobiona do tego aby można było wkręcić w miejsce zbiorniczka, śrubę od przewodu :)
potrzebujemy wtedy przewodu o długości około 1.50m, najlepiej w stalowym oplocie, ponieważ dzięki oplotowi, mamy większa precyzje ozywania, pompa, w 50-tkach w zupełności wystarczają pompy skuterowe, ponieważ moto jest lekkie, nie potrzebujemy pompy radialnej. Ew jeśli ktoś chce mieć ciekawiej zrobione hb, możne kopic pompę od np rs125, af1. Tam pompy miały oddzielny zbiorniczek, co pozwala na umieszczenie pompy pod sprzęgłem.

Szkoła druga, najłatwiej wykonać, kupujemy komplet od skutera, dorabiamy mocowania, i latamy. Jeśli ktoś chce mieć lepszy komplet polecam kupno pompy z oddzielnym zbiorniczkiem, i zacisku np od aprilii rs 125 (przedniego) lub jeśli ktoś chce mieć kozacki zestaw naprawdę dobrze hamujący to pompy przednie z większym moto takie jak Kawa 636, Gsx-r czy inne.

Foty:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



SETY

Osobiście latam na seryjnych jednak trzeba było trochę je przerobić ja u siebie wykonałem wzmocnienie z rurki długość okolp 40 cm i średnicy 2 cm, gięte na giętarce, na końcach zgnieciona i przewiercona pod śruby m6, do tego blaszki dzięki którymi przymocowałem je do podnóżków, osobiście polecam przyspawać wzmocnienie na stałe.
Dodatkowe sety u mnie znajdują się praktycznie przy łączeniu 2 płaskowników stelaża, srty te składają się 2 pegów oraz oski pomiędzy nimi z wspawanymi śrubami.

Fot:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

KLATKA, KIEROWNICA ETC

Jak wiadomo w SM raczej nie stosuje się klatek i podobnych gadżetów, jednak można ja zastąpić czymś innym:

1. możemy do tylnego stelaża (oryginalnego) na cybanty przyłapac rurę o długości około 1m z crashami na końcu, sprawdzony sposób u mnie działa ale nie polecam do końca.
2. Możemy także zamontować craspady do stelaża, ochroni dam dzięki temu plastiki, wykonanie podobne.
3. Jednak myślę ze warto zainwestować w porządna kierownice i dobre sety, to w zupełności ochroni nasz motocykl.
4. Jeśli jednak komos tez jest szkoda kierownicy, polecam końcówki kierownicy, najlepiej ertalonowe lub alumioniowe chociaż sam latam na stalowych.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
SPRZĘGŁO

Jak wiadomo sprzęgło bez żadnego przygotowania lekko nie chodzi przy dodatkowo obsłudze HB trzeba coś z tym zrobić.
1. Możemy sobie Nabyć klamkę Easy Pull, lub samo urządzonko Easy Pull, jednak do najtańszych gadżetów to nie należny, również nie odradzam tego - jak kto woli.
2. Aby uniknąć niepotrzebnych kosztów możemy nasza wajchę przedłużyć, rozcinamy ta blaszkę na pol i i wspawujemy pomiędzy dodatkowa ( długos zależny od waszych wymysłów i potrzeb - jak lekko chcecie aby chodziło)
3. Istnieje niezdrowie sposób który nie wymaga klamki oraz przedłużania dźwigni, wystarczy jedynie nasza linkę porządnie nasmarować - pomaga w małym stopniu ale już nie musimy używać tak dużej siły.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

OBROTY

Jak widomo w większych motorach podkręca się obroty np. przy NH aby było łatwiej, tylko tam jest dodatkowe pokrętło.
Ciężko to było zrobić w rieju wiec rozpatrzyłem inna opcje.
Miedzy tym kolankiem przy lince gazu dajemy mała podkładkę aby linka już byłą bardziej naprężona, jak wiadomo bez niej jedynie możemy manipulować luzem/odległości do dodania gazu. z podkładka występuje mały luz a mimo to i tak możemy dowolnie regulować obroty. Dla przykładu na 6 biegu przy pokrętnie odkręconym do połowy prędkość wynosi 80 czyli patent działa, oczywiście nie trzymając rąk kierownicy.
Foto:
Obrazek





Jeśli temat okaże się przydatny proszę o podklejanie. :)

Podklejam, przenoszę do diy-ów, poprawiłem też niektóre polskie znaki


monster...

Za ten post autor Gumioo otrzymał podziękowania - 4
dudek530, miki123, monster, yamajauser
Avatar użytkownika
Gumioo
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 36
Dołączył(a): 28 gru 2011, o 21:38
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy
Motocykl: Jeju SMX Stunti
GG: 13118596

Re: Jak przygotować motor do stunt'u.

Postprzez Ziomal » 31 gru 2011, o 22:55

Po co przerabiać 50cm do stuntu?
Użytkownik został zbanowany za nieprzestrzeganie regulaminu, trollowanie, oraz zaśmiecaniem forum postami nic nie wnoszącymi do tematu .
Proszę zgłaszać tematy do usunięcia na gg, PW, przez funkcję "zgłoś post" lub na chacie.
Ziomal
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Posty: 12
Dołączył(a): 31 gru 2011, o 22:43
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: dt 50

Re: Jak przygotować motor do stunt'u.

Postprzez dudek530 » 31 gru 2011, o 23:05

Dla zabawy. 50ccm jest praktycznie tylko do nauki i zabawy.
Numer GG: 28095904


Obrazek
Avatar użytkownika
dudek530
90km/h
90km/h
 
Offline :(
 
Posty: 449
Dołączył(a): 24 sie 2011, o 12:03
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 9 razy
Otrzymał podziękowań: 42 razy
Motocykl: Yamaha YZ426
GG: 28095904
Tabilca rejestracyjna: ZS - Szczecin

Re: Jak przygotować motor do stunt'u.

Postprzez smxam6 » 8 sty 2012, o 14:21

napewno się przyda, masz seryjną kierownicę?
smxam6
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Posty: 27
Dołączył(a): 7 paź 2011, o 12:48
Podziękował : 11 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: rieju smx
GG: 0

Re: Jak przygotować motor do stunt'u.

Postprzez dawid » 11 sty 2012, o 16:01

a wszystko sam robiłeś??
dawid
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Posty: 11
Dołączył(a): 3 paź 2011, o 09:41
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: yamaha dt

Re: Jak przygotować motor do stunt'u.

Postprzez Gumioo » 14 sty 2012, o 11:30

1. Nie seryjna kierownica została zastopiona Renthal'em naprawde polecam bardzo, pancerna.
2. Tak wszystko wykonywałem sam u siebie w garażu, nie ma żadnej filozofi w wykonaniu tego, może jedynie dla innych jest problemem w dostępie do tokarki to trzeba po znajomych szukac etc. ( Ja z tym problemu nie miałem)

Jeszcze jakies pytania ?
Avatar użytkownika
Gumioo
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 36
Dołączył(a): 28 gru 2011, o 21:38
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy
Motocykl: Jeju SMX Stunti
GG: 13118596

Re: Jak przygotować motor do stunt'u.

Postprzez maciejdt » 14 sty 2012, o 11:42

ja mam pytanie, czy ten płyn oryginalnie miał taki kolor? https://lh5.googleusercontent.com/-EWe6 ... 6_0335.JPG
maciej dete :)
maciejdt
50km/h
50km/h
 
Offline :(
 
Posty: 213
Dołączył(a): 1 sie 2011, o 20:26
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Motocykl: yamaha dt 50

Re: Jak przygotować motor do stunt'u.

Postprzez jasiuu » 14 sty 2012, o 15:14

ostatnie i przedostatnie zdjęcie to am6?
jasiuu
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Posty: 11
Dołączył(a): 13 sty 2012, o 14:00
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: honda 50cm

Re: Jak przygotować motor do stunt'u.

Postprzez Gumioo » 15 sty 2012, o 13:27

1. Nie mam pojęcia.
2. Przed ostatnia to F2 a zdjęcie jest dla przykładu. Ostatnie tak am6
Avatar użytkownika
Gumioo
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 36
Dołączył(a): 28 gru 2011, o 21:38
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy
Motocykl: Jeju SMX Stunti
GG: 13118596

Re: Jak przygotować motor do stunt'u.

Postprzez yamajauser » 23 sty 2012, o 18:47

skąd wziąłeś taką klamkę sprzęgła?
yamajauser
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Posty: 11
Dołączył(a): 4 lis 2011, o 17:02
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: yamaha dt 50sm <3

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości