• Reklama

PROMOCJA gadżety am6.com.pl
Zobacz przed zadaniem pytania na forum TU
Nasze sprzęty
motocykl(e) miesiąca

Nowy (tuningowy) cylinder - poradnik.

czyli zrób to sam
  • Reklama
Zakładając nowy temat napisz dokładnie o co chodzi w tytule wątku, zabronione jest zakładanie tematów w stylu "pomocy", "prośba".

Nowy (tuningowy) cylinder - poradnik.

Postprzez Norbuś » 1 lut 2012, o 16:10

Cylinder:
Najlepiej kupić markowy cylinder, jak kupujecie to musicie patrzeć na rozmiar tłoka gdyż są cylindry na oryginalne wały i nie przekraczają one zazwyczaj 70cc, i cylindry na wyższe wały.
Chiński cylinder z allegro: Pojemności są wyciągnięte chyba z ostatniej cyfry. To są cylindry na oryginalny wał i ich prawdziwe pojemności są mianowite:
"70ccm z szerokością 47mm"- prawdziwa pojemność ~ 67cc
"80cc z szerokością 48mm" - prawdziwa pojemność ~ 70,5 cc
"90cc z szerokością 49mm" - prawdziwa pojemność ~ 74 cc

Jak to obliczyłem? Pole koła(tłoka) x skok tłoka(oryginalny wał skacze około 39mm więc wynik też jest podany jako około to będzie + - 0,5cc). Prosto ale jakże skutecznie idzie nie nabić w butelkę jeżdżąc np 74cc mówiąc że ma się 90cc. A co do tych cylindrów wykonuje je firma top ale tłoki i pierścienie nie są najlepsze, więc jeśli macie już taki cylinder z zatartym tłokiem dokupcie jakiś lepszy tłok z 1 pierścieniem(1 pierścien będzie lepszy dla chińskiego cylindra lecz będzie szybciej się zużywał pierścień.

Tuning własnego cylindra W am6 maksymalnie chyba można wyszlifować cylinder na 48mm średnicy i już wtedy nawet szlifu na 0,5mm nie zrobicie. Jak zwiększacie pojemność to musicie zmienic oczywiście tłok o wysokości od sworznia do kapturka takiej samej jak oryginalny jak zostawiacie oryginalny wał, oraz zmienić głowice lub też dać to zeszlifowania choć nie wiem czy da rade.

Cylindry tuningowe znanych marek są najlepsze, jeśli chcecie mieć cylinder o wyższej pojemności niz 70cc będzie na 99% dokupić wyższy wał.
Jak sprawdzić czy dany zestaw cylindryczny jest na oryginalny wał?
-Najlepiej zapytać się tego sprzedawcy a aby mieć większą pewność możecie zapytać o wymiary tłoka szczególnie od sworznia do kapturka jeśli będzie mniejsza niżw oryginale to znaczy że jest na nie oryginalny wał jeżeli większa(ale to żądnkość chyba w airsalach tak jest) o 1mm lub taka sama to na oryginalny wał. (jak dacie wyższy tłok na oryginalnym wale może wam zmniejszyć v-max)
-Jaki stop wybrać?
Najlepiej żeliwo, gorzej oddaje ciepło lecz jest wytrzymalsze raczej można mieszać żwyliwny cylinder z aluminiowym cylindrem, troche gorzej na odwrót bo cylinder będzie szybciej się ścierał.

Tłok jedno czy dwu pierścieniowy?
To zależy od cylindra jeśli aluminium lepiej wybrać jeden pierścień, jeżeli żeliwo dwa. Mówią że tłok jedno pierścieniowy daje mniejsze tarcie za czym idzie lepsze wkręcanie się na obroty, wkręcenie się na obroty zależy od kompresji, którą będziecie mieli wyższą dzięki tłokowi dwupierścieniowemu, wyższe wały na logike tez dają większą kompresje. A mniejsze tarcie to tylko żywotność cylindra, bo tłoki z jednym pierścieniem szybciej się ścierają od tych z dwoma. TZN mówie tłoki jeśli sie pierścienie skończą można założyć tylko nowe pierścienie,a tłok zostawić. Ale jeśli chcecie mieć dobrze dopasowane wszystko najlepiej mieć nowy tłok bo nowy pierścien w miejsce starego może go słychać po odpaleniu.

Wymiana innych części po zmianie pojemności

Gaźnik Jak chcecie to nie musicie zmieniać. Jeśli zmienicie na większy da wam to moc i wyższe spalanie, jeżeli jednak nie chcecie ciągle być na stacji zamontujcie gasboxa(też będzie lepiej wypełniać komorę sprężania) lub poprostu zrezygnujcie z parku koni zostawiając oryginalny gaźnik. Jak chcecie to możecie dać większą dysze lub lekko wyszlifować ręcznie gaźnik. Oczywiście po zmianie cylindra gaźnik do regulacji.(regulować gaźnik można też filtrem powietrza, jeśli już ta śrubka nic nie daje.
Wał Jak nie macie kasy i macie zestawy cylindryczny z tłokiem o wysokości(sworzeń-kapturek) taką samą jak oryginalny tłok wał możecie zostawić w spokoju, lub wyważyć go, wymienić łożyska i inne prace remontowe. Jak kupiliście cylinder z "niższym tłokiem", czyli musicie wymienić wał bo inaczej nie odpali albo nie będziecie mieli mocy. Oryginalne wały w am6 są dość mocne.
Tłumik To tylko jak chcecie więcej mocy.

Podsumowanie "wymiany innych części": Nic nie jest obowiązkowe, oryginalny wał powinien wam wytrzymać, chyba że jak mówiłem macie zestaw który wymaga wyższego wału. Reszta to tylko dodawanie mocy, można dodatkowa na moc dać inne sprzęgło, skrzynie biegów itp.


I jak tuningujecie to najlepiej żeby było wszystko odblokowane, możecie zmienić pojemność na jaką chcecie, ale jak nie będziecie mieli odblokowanego modułu to ciągle będzie jechał tyle samo nawet jak se cylinder 800cc dacie, bo to blokada elektroniczna i to chyba było by na tyle.

Całość jest poświęcona silnikom am6, lecz reszta pasuje do wszystkich silników 2t, niektóre informacje przydadzą się też tym co mają 4t.


Opracował, wymyślił i pomyślał: Norbuś.
Obrazek

Za ten post autor Norbuś otrzymał podziękowania - 3
baro09200, dudek530, monster
Avatar użytkownika
Norbuś
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 15
Dołączył(a): 1 lut 2012, o 15:44
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Motocykl: Rieju RRX

Re: Nowy (tuningowy) cylinder - poradnik.

Postprzez dudek530 » 1 lut 2012, o 18:20

Przydatne, ładnie napisane. Od siebie dodam ze warto wymienić łożysko igielkowe w glowce korbowodu. A jeśli chodzi o moduł to nie trzeba nowego kupować, w Rieju SMX oryginalnie jest montowany moduł Ducati Energia, więc szukać SMX na części xd
Numer GG: 28095904


Obrazek
Avatar użytkownika
dudek530
90km/h
90km/h
 
Offline :(
 
Posty: 449
Dołączył(a): 24 sie 2011, o 12:03
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 9 razy
Otrzymał podziękowań: 42 razy
Motocykl: Yamaha YZ426
GG: 28095904
Tabilca rejestracyjna: ZS - Szczecin

Re: Nowy (tuningowy) cylinder - poradnik.

Postprzez Norbuś » 1 lut 2012, o 20:10

Może być, ale ogólnie jak moduł zablokowany to wiadomo, kupić odblokowany.
Obrazek
Avatar użytkownika
Norbuś
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 15
Dołączył(a): 1 lut 2012, o 15:44
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Motocykl: Rieju RRX

Nowy (tuningowy) cylinder - poradnik.

Postprzez Wojtek22 » 3 cze 2013, o 16:43

Przydatne aczkolwiek nie do konca prawdziwe ;)
Avatar użytkownika
Wojtek22
90km/h
90km/h
 
Offline :(
 
Posty: 418
Dołączył(a): 16 kwi 2013, o 13:30
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy
Motocykl: Drakon 50 / RS 125


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość