• Reklama

PROMOCJA gadżety am6.com.pl
Zobacz przed zadaniem pytania na forum TU
Nasze sprzęty
motocykl(e) miesiąca

Kilka pytań dla fachur

Regulamin działu
tematy związane z tuningiem i modyfikacjami zamieszczamy tu: modyfikacje
  • Reklama
Zakładając nowy temat napisz dokładnie o co chodzi w tytule wątku, zabronione jest zakładanie tematów w stylu "pomocy", "prośba".

Kilka pytań dla fachur

Postprzez mick » 25 sie 2017, o 19:03

Dobry. Mam Yamaszke DT50R z 2007. Gaźnik 21 i cylinder z allegro ten fioletowy. Dziś postanowiłem wymienić sprężynę kopki oraz uszczelkę pokrywy. Spuściłem olej (motul 10w40) i płyn chłodzący (prestone). Położyłem moto, zrobiłem co trzeba. Zalałem olej i płyn pod sam korek. Wymieniłem filtr powietrza na mniejszy (musiałem zrobić 4 nacięcia bo nie chciał wejść). Odpaliłem, pochodził chwilę, nagle dostał mega obrotów (to raczej wina linki gazu bo regulowałem i chyba wyskoczyła z tego pokrętełka). Zgasiłem szybko, odpaliłem, znów pochodził na wolnych i zauważyłem, że z korka leci para/dym. Zdjąłem osłonę pompy żeby sprawdzić czy jej nie przyblokowało, (płyn był full gorący) ruszałem kopniakiem to się kręciła więc chyba jest ok ale nie odpalałem bez dekielka. Chcąc wyregulować obroty niepotrzebnie gmerałem też przy gaźniku. W każdym razie nie chciał zapalić przez dobre pare minut. Kolejne gmeranko przy gaźniku i ruszył ze ssania. Później chodził już normalnie ale strasznie się grzał. W końcu moje pytanie. Czy po całkowitym spuszczeniu płynu i zalaniu na nowo, trzeba przejechać kawałek, żeby płyn poszedł do cylindra? Bo wydaje mi się, że po małej przejażdże jakby mniej się grzał. Ale nie jestem tego pewny bo z nerwów dałem już sobie spokój i odstawiłem moto na parking. Chyba od wymiany uszczelki nie mogło się nic spieprzyć? Ewentualnie od wymiany filtra powietrza? Termostatu jeszcze nie sprawdzałem, ale jeżeli potwierdzicie moją teorię o tym, że po całkowitym spuszczeniu i zalaniu na nowo trzeba się przejechać to sam sobie spokój narazie. Kolejne pytanie to pytanie o gaźnik. Jest w ogóle sens kręcić tymi 2 śrubkami? Jeżeli tak to jak najskuteczniej wyregulować? Bo prawie po każdym odpaleniu na zimnym muszę kręcić linką gazu (przy manetce) żeby miał te 900-1000 na wolnych. Obroty obrotami, chętnie przeycztałbym jakąś receptę na ile ma być odkręcona śrubka od dawki powietrza. Mieszanka z olejem Motula 1:50. Wykręcałem świecę to jest czarna ale tej czernizny nie da się zetrzeć. Tak jakby ktoś prysnął szprajem.

PS. Jeżeli są tu jacyś szpece z Lublina to chętnie dałbym motorek na oględziny, regulacje itd (odpłatnie rzecz jasna) bo serwisom które mają 1000 motorów do zrobienia na wczoraj jakoś nie bardzo ufam.

Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdro!
mick
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 12
Dołączył(a): 25 sie 2017, o 18:09
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: DT50R

Kilka pytań dla fachur

Postprzez Filipek4423 » 26 sie 2017, o 23:24

Spróbuj odpowietrzyć chłodnicę. Odkręć korek i niech pochodzi na wolnych przez jakiś czas. Co do tego, że sie mniej grzeje podczas jazdy to prawda. Podczas postoju nie działa pompa wody.

Za ten post autor Filipek4423 otrzymał podziękowanie od
mick
Filipek4423
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Posty: 27
Dołączył(a): 15 cze 2017, o 13:46
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Motocykl: Senda+TZR

Kilka pytań dla fachur

Postprzez serdi » 27 sie 2017, o 21:20

no niestety filipek jesteś w błędzie pompa wody pracuje na postoju :D a to że się grzeje na postoju to kwestia tego że przez radiator w chłodnicy nie przechodzi powietrze a jak jedziesz to powietrze przechodzi przez radiator i chłodnica się chłodzi :D

Za ten post autor serdi otrzymał podziękowanie od
mick
serdi
 
Offline :(
 
Posty: 7
Dołączył(a): 20 lip 2017, o 01:20
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Motocykl: rieju mrx 50

Kilka pytań dla fachur

Postprzez Nabru121 » 28 sie 2017, o 12:35

Takie glupoty mówicie czasami że głowa mała, kolego nie panikuj, nic nie powinno sie stać, pytanie bo fakt motor na postoju sie bd grzał ale zgaduje że dotykałeś węża/cylidra i tylko to co czujesz i stąd stwierdzasz?
Może jest 60 stopni i wydaje ci sie że juz sie grzeje, w dt masz kontrolke na liczniku i jak sie zaświeci wtedy można myślec czy wszystko git jest (oczywiscie jesli Ci działa). Odpowietrz układ w taki sposob że zapal go i niech postoi z odreconym korkiem od chłodnicy przez około 10 min. Kwestia jeszcze że jeśli Ci sie grzeje a grzebałeś przy gaźniku to jest zła mieszanka i moze występowac spalanie stukowe ale to raczej juz skrajny przypadek i u cb raczej nie wystepuje. Po świecy odczytuje że masz za bogato w paliwo i tak trzeba krecic tymi 2 sróbkami teraz ale może zapytaj taty bo na pewno bawił sie w komarki i ustawi gaźnik lepiej niż ty. Na forum masz poradnik regulacji gaxnika. Nie jest to dośc trudne
peugeot sv 50 1996r -> Malaguti Xtm 80 2003r -> Ktm exc-f 250 2008r i Gilera Smt 50 2010

Obrazek Obrazek

Kanał Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCWHBhO ... subscriber

Za ten post autor Nabru121 otrzymał podziękowanie od
mick
Avatar użytkownika
Nabru121
70km/h
70km/h
 
Offline :(
 
Posty: 349
Dołączył(a): 10 lis 2013, o 12:05
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy
Motocykl: Ktm Exc-f 250 2008r
Tabilca rejestracyjna: RPZ - Przeworsk

Kilka pytań dla fachur

Postprzez mick » 28 sie 2017, o 17:22

Dzięki Panowie za odpowiedzi. Faktycznie trochę panikowałem. Grzeje się po dłuższej pracy na wolnych obrotach. Przy normalnej jeździe wszystko jest tylko ciepłe a nie gorące. Dziś pochodził trochę na odkręconym korku chłodnicy i wszystko wskazuje na to, że jest git majonez. Przez moje zabawy gaźnikiem ciężko pali na zimnym.

Nabru121 napisał(a):i tak trzeba krecic tymi 2 sróbkami teraz ale może zapytaj taty bo na pewno bawił sie w komarki i ustawi gaźnik lepiej niż ty. Na forum masz poradnik regulacji gaxnika. Nie jest to dośc trudne

Faktycznie ojciec w młodości rozbijał się komarami, ale strasznie wyczulony jest na gaźnik, dla niego to jakiś święty gral. Mówi żeby tego nie dotykać i niech jakiś szpec zajrzy. Dlatego w tym tygodniu podjadę do mechanika i niech przeczyści/wyreguluje.
mick
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 12
Dołączył(a): 25 sie 2017, o 18:09
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: DT50R

Kilka pytań dla fachur

Postprzez Nabru121 » 29 sie 2017, o 10:40

Masz, poczytaj, kawał lat temu zrobiony poradnik ale nic nie nie zmieni chyba ze w 2t 50cc zaczną dawac wtryski :lol: :lol: :lol:
do-it-yourself/czyszczenie-regulacja-gaznika-t4.html
peugeot sv 50 1996r -> Malaguti Xtm 80 2003r -> Ktm exc-f 250 2008r i Gilera Smt 50 2010

Obrazek Obrazek

Kanał Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCWHBhO ... subscriber

Za ten post autor Nabru121 otrzymał podziękowanie od
mick
Avatar użytkownika
Nabru121
70km/h
70km/h
 
Offline :(
 
Posty: 349
Dołączył(a): 10 lis 2013, o 12:05
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy
Motocykl: Ktm Exc-f 250 2008r
Tabilca rejestracyjna: RPZ - Przeworsk

Kilka pytań dla fachur

Postprzez mick » 29 sie 2017, o 17:06

Panowie, dzis po zdjeciu izolki na czujniku stopu zauwazylem, ze jeden wtyk jest oblamany i byl zlapany jednym lutem. Nigdzie w necie nie moge znalesc tej czesci do mojej Yamaszki. Nie chce robic prowizorki a i tak ciezko bedzie zlapac bo zostal milimetrowy kawaleczek wtyku. Moze cos z innych modeli/skuterow bedzie pasowac?

Obrazek
mick
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 12
Dołączył(a): 25 sie 2017, o 18:09
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: DT50R

Kilka pytań dla fachur

Postprzez Nabru121 » 30 sie 2017, o 10:10

To jest standardowy czujnik ciśnieniowy, nie pamietam jaki tam był gwint i z jakim skokiem ale to jest chyba to https://gmoto.pl/hudrauliczny-automat-s ... ,4773.html

ALE!!! nie jestem pewien i musisz zmierzyc skok i jaki to jest gwint
peugeot sv 50 1996r -> Malaguti Xtm 80 2003r -> Ktm exc-f 250 2008r i Gilera Smt 50 2010

Obrazek Obrazek

Kanał Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCWHBhO ... subscriber

Za ten post autor Nabru121 otrzymał podziękowanie od
mick
Avatar użytkownika
Nabru121
70km/h
70km/h
 
Offline :(
 
Posty: 349
Dołączył(a): 10 lis 2013, o 12:05
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy
Motocykl: Ktm Exc-f 250 2008r
Tabilca rejestracyjna: RPZ - Przeworsk

Kilka pytań dla fachur

Postprzez mick » 14 wrz 2017, o 12:52

Panowie, rozdupcyło mi się magneto i iskrownik 5 cewkowy. Sęk w tym, że zamontowałem już sobie wcześniej rozrusznik i teraz za cholere nie moge znaleść magneta z wiankiem (zębatkami) na końcu koła. Dokłatnie rozchodzi się o takie coś jak na zdjęciu niżej. Obszukałem wszystko co możliwe po 100 razy. Są tylko takie bez zębatek. I teraz nie wiem co robić. Pod ten moduł podejdzie coś innego? Bo rozumiem, że dospawanie wianka na nowym magneto nie wchodzi w gre? A może da się jakoś zregenerować magneto?

-- 28 wrz 2017, o 22:30 --

up
Załączniki
mick
10km/h
10km/h
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 12
Dołączył(a): 25 sie 2017, o 18:09
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: DT50R


Powrót do Silniki AM6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron