• Reklama

PROMOCJA gadżety am6.com.pl
Zobacz przed zadaniem pytania na forum TU
Nasze sprzęty
motocykl(e) miesiąca

Tuning Yamaha DT 50R

cylindry, gaźniki, sprzęgła, wydechy
  • Reklama
Drogi użytkowniku, używaj polskich znaków, stosuj się do zasad interpunkcji i ortografii, nowe zdania rozpoczynaj z dużych liter. Pamiętaj również że od podziękowania służy opcja "podziękuj"

Tuning Yamaha DT 50R

Postprzez robi007 » 12 wrz 2017, o 11:43

Witam,
Przymierzam się przez okres jesienno-zimowy zrobić tuning Yamahy DT50R rocznik 2009 . Obecnie odblokowany jest jedynie moduł i Yamaha leci w porywach do 80km/h. Narazie wszystkie części oryginalne i nic nie było wymieniane/tuningowane.
Jaki zestaw polecacie, który byłby opłacalny (w miarę) i spowodowałby znaczny wzrost mocy. Wstępny plan to:
Cylinder: żeliwo Kit Polini Race 80cc lub nicasil Kit Airsal Sport 80cc
Wał: Top Racing Evolution NG lub tańszy Top Racing Race HQ
Wydech: Yasuni R2 Carbon Black Edition (czy to dobra opcja do tego zestawu)
Gaźnik: jakiej firmy i jaki rozmiar polecacie w/w podzespołów
Pozostałe: czy zawór membranowy i sprzęgło też musiałbym wymienić

Co o tym sądzicie? Ewentualnie co radzicie zmienić.
robi007
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 7
Dołączył(a): 2 wrz 2017, o 20:23
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: Yamaha DT50R

Tuning Yamaha DT 50R

Postprzez Kamilos123 » 13 wrz 2017, o 06:10

Ten zestaw na pewno zwiększy moc bardzo odczuwalnie. Co do gaźnika to na moje oko 24 by styknął. Membranę jeżeli masz seryjną to wymienić na odblokowaną (ja mam polini) i sprzęgło obowiązkowo.
A co do modułu, jaki masz ? Sam go odblokowywałeś czy masz nieblokowany Ducati ?
Należy się zmieniać, by jakim jest się pozostać
Aby zostać trzeba problemom sprostać
Ciągle się zmieniam - tą samą mam postać...

Za ten post autor Kamilos123 otrzymał podziękowanie od
robi007
Kamilos123
20km/h
20km/h
 
Offline :(
 
Posty: 79
Dołączył(a): 15 mar 2016, o 18:28
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Motocykl: Rieju RS2 Matrix

Re: Tuning Yamaha DT 50R

Postprzez robi007 » 13 wrz 2017, o 07:26

Dzięki za odpowiedź.
Co do modułu to mam odblokowanego Morica (przewiercona dziura w odpowiednim miejscu), teraz kręci się do 10000, więc moduł może zostać. Rozumiem więc, że Ducati nie wniosłoby nic nowego, w porównaniu do tego modułu co mam teraz.
Jeszcze odnośnie cylindrów, ciągle nie wiem na co zdecydować się, bo Polini wiadomo ma dobrą jakość ale to żeliwo, natomiast Airsal słabsza firma, ale cylek alumniowy, więc chyba lepszy. Z drugiej strony pierwszy to Race a drugi to Sport.
A czy Yasuni R2 Carbon Black Edition nie będzie za słaby do tych cylków. Może coś lepszego szukać. Generalnie chodzi mi o wydech żeby ciągnął też od dołu a nie tylko na wysokich obrotach.
robi007
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 7
Dołączył(a): 2 wrz 2017, o 20:23
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: Yamaha DT50R

Tuning Yamaha DT 50R

Postprzez Kamilos123 » 13 wrz 2017, o 17:39

Ja wybrałbym żeliwo, ale wybór należy do ciebie, wydech... - musisz popatrzeć na wartości rezo i jak będzie okazja to kupić coś co zaczyna od np 6000rmp. Ale wiadomo, am6 to silnik wysokoobrotowy także nie pojeździsz sobie wygodnie na niskich obrotach. Co do modułu to Ducati kręci więcej niż 10k także pomyśl. Aurat mam nówkę sztukę Ducati Top performances na sprzedaż.
Należy się zmieniać, by jakim jest się pozostać
Aby zostać trzeba problemom sprostać
Ciągle się zmieniam - tą samą mam postać...
Kamilos123
20km/h
20km/h
 
Offline :(
 
Posty: 79
Dołączył(a): 15 mar 2016, o 18:28
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Motocykl: Rieju RS2 Matrix

Re: Tuning Yamaha DT 50R

Postprzez robi007 » 13 wrz 2017, o 20:35

Ale w Ducati jest inne wejście (złącze) niż w module Moric. Tak mi się wydaje. Tak jest u mnie w Moricu:
http://www.mopo-osa.com/kauppa/popup_image.php?pID=11057&osCsid=8q8se11jhdmkgba7l3982h0h40

Poza tym kręci mi do 10000 bo tyle może maksymalnie pokazać licznik elektroniczny w DT 50R. W rzeczywistości jest chyba więcej.

Czytam dużo o malinie i zastanawiam się też nad zestawem z jackmotors MALINKA + TŁOK ASSO + PORTING 90C. Będzie słabsza od w/w kitów, ale za to sporo w kieszeni zostanie :D

Jeszcze mam problem z wydechem, bo okazuje się że Yasuni R2 jest tylko z prawostronnym mocowaniem, a ja do enduro potrzebuje jednak lewy górny wydech. Jaki polecacie zatem do enduraka, który będzie dobrze chodził z maliną. Czy Giannelli Enduro byłby odpowiedni, bo w forumowym tutorialu jest napisane że jest przeznaczony do 50cc.
robi007
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 7
Dołączył(a): 2 wrz 2017, o 20:23
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: Yamaha DT50R

Tuning Yamaha DT 50R

Postprzez Kamilos123 » 14 wrz 2017, o 13:07

Ja mam malinę porting na asso i żadnych problemów, piękny zestaw. Dwa lata i cylek jak nówka. I do maliny wału nie trzeba zmieniać. Co do wydechu to kolega miał SCR crose do maliny ale z tego co pamiętam był prawostronny.
Należy się zmieniać, by jakim jest się pozostać
Aby zostać trzeba problemom sprostać
Ciągle się zmieniam - tą samą mam postać...
Kamilos123
20km/h
20km/h
 
Offline :(
 
Posty: 79
Dołączył(a): 15 mar 2016, o 18:28
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Motocykl: Rieju RS2 Matrix

Re: Tuning Yamaha DT 50R

Postprzez robi007 » 14 wrz 2017, o 16:26

Po podliczeniu idę jednak w stronę maliny bo ma najlepszy współczynnik z punktu widzenia koszty/osiągi.
Jednak największy problem to wydech, bo ciężko znaleźć coś lewostronnego, górnego (na SCR patrzyłem, ale mało kto je sprzedaje). Z wałem też narazie nie wiem, bo dopiero jak rozkręcę silnik to zobaczę w jakim jest stanie. W sumie jest przejechane 10500km więc nie wiem czy to dużo czy mało dla oryginalnego wału.

A jaki polecasz gaźnik producent - rozmiar (chyba 21).
robi007
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 7
Dołączył(a): 2 wrz 2017, o 20:23
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: Yamaha DT50R

Tuning Yamaha DT 50R

Postprzez Kamilos123 » 14 wrz 2017, o 16:46

10500 to nic. Na pewno w bardzo dobrej kondycji jest. Gaźnik 21 u mnie spisuje się idealnie z dyszą 90 (nie warto iść w dellorto i przepłacać, gaźnik to gaźnik, bierz jakiś no name). A wydech to sobie znajdziesz jakiś prędzej czy później. Możesz też jakiś dolny zamontować i spokój.
Należy się zmieniać, by jakim jest się pozostać
Aby zostać trzeba problemom sprostać
Ciągle się zmieniam - tą samą mam postać...
Kamilos123
20km/h
20km/h
 
Offline :(
 
Posty: 79
Dołączył(a): 15 mar 2016, o 18:28
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Motocykl: Rieju RS2 Matrix

Re: Tuning Yamaha DT 50R

Postprzez robi007 » 14 wrz 2017, o 18:52

Gdzieś czytałem że z gaźnikami noname są problemy z regulacją.

Z wydechów znalazłem jeszcze SCR CORSE Racing line rezo 9000 do 15000, ale to chyba za mocny będzie do maliny.
A czy wydech CONTI CHR V7 rezo bodajże 8000 do 12000, byłby odpowiedni.
W grę wchodzi tylko wydech górny, bo DT-ka jeździ po ciężkim terenie więc nie chce dolnego.
robi007
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 7
Dołączył(a): 2 wrz 2017, o 20:23
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: Yamaha DT50R

Tuning Yamaha DT 50R

Postprzez Kamilos123 » 14 wrz 2017, o 20:06

9000-15000 raczej za wysoko. Tak od 7500-8000 trzeba by coś poszukać. CHR 7 jak podpasuje ci tam z kierunkiem (nie kojarzę czy jest lewy czy prawy) to będzie jak najbardziej.
Należy się zmieniać, by jakim jest się pozostać
Aby zostać trzeba problemom sprostać
Ciągle się zmieniam - tą samą mam postać...
Kamilos123
20km/h
20km/h
 
Offline :(
 
Posty: 79
Dołączył(a): 15 mar 2016, o 18:28
Podziękował : 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Motocykl: Rieju RS2 Matrix

Następna strona

Powrót do Modyfikacje mechaniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron