Strona 1 z 1

szlif na 51 i inne

PostNapisane: 15 lut 2017, o 22:58
przez podolaczek :D
Bry od razu, prosto z mostu
czy maline da rade wyszlifować na 51 mm ? (jeżeli tłok bd miał 51mm jaką średnice musi mieć malina ? chodzi o luz montażowy już był temat o szlifie na 50mm lub szlifować na 50 i dać tłok 49,75 ??? )
czy gaźnik 21 z dyszą 95 pod 83cc będzie chodził czy trzeba dać np. 28
Jakie łożyska na wał najlepsze NTN SKF KOYO ?
czy porting po tym że szlifie będzie opłacalny ?

Re: szlif na 51 i inne

PostNapisane: 21 lut 2017, o 15:33
przez patrykoatv
Z tego co wiem to można od razu na 51mm. Luz montażowy w 2t to 0,06mm czyli tłok musiałby mieć 50,94mm. Analogicznie jeśli tłok ma równe 51 wtedy cylek 51,06. Jednakże wydaje mi się lepiej najpierw kupić tłok i pod niego robić szlif. Co do zasilania silnika to nwm więc się nie wypowiem ale raczej jest to indywidualna kwestia każdego silnika. Porting nie ma nic wspólnego ze szlifem, jest to poprawa kanałów dolotowych i wydechowego, a dokładniej ustawienie kątów ich otwarcia i zamknięcia wg jakiejś konkretnej mapy. Oczyszczenie ścianek kanałów i zaostrzenie krawędzi wlotowych do kanałów. A wszystko po to by uzyskać lepsze i dokładniejsze wypełnienie mieszanką. Tak więc wydaje mi się że w przypadku każdego cylka jest opłacalna inwestycja.
A co do wału to masz serię czy wzmacniany bądź sportowy? Bo o ile seria spokojnie ogarnia standardową malinę to w przypadku big bore po porcie już bym się obawiał. Łożyska skf i ntn to już raczej dobra półka więc powinny hulać.
Nie jestem jakimś mechanikiem czy super tunerem, więc jeśli są jakieś błędy to proszę mnie poprawić

Re: szlif na 51 i inne

PostNapisane: 1 mar 2017, o 20:23
przez podolaczek :D
wał jest tylko wzmacniany od producenta motoforce to gdy zrobi się z tego big bore to się obawiam, a co do portingu to wieem co to jest i na czym polega :D tłoka już szukam
Dzięki za cynk Panie patrkoatv :)