• Reklama

PROMOCJA gadżety am6.com.pl
Zobacz przed zadaniem pytania na forum TU
Nasze sprzęty
motocykl(e) miesiąca

TZR Znowu się zatarła.

Regulamin działu
tematy związane z tuningiem i modyfikacjami zamieszczamy tu: modyfikacje
  • Reklama
Drogi użytkowniku, używaj polskich znaków, stosuj się do zasad interpunkcji i ortografii, nowe zdania rozpoczynaj z dużych liter. Pamiętaj również że od podziękowania służy opcja "podziękuj"

TZR Znowu się zatarła.

Postprzez lols11 » 15 cze 2017, o 13:26

Witam, mam takiego piździora jakim jest TZR, problem polega na tym że się znowu zatarła.
Set:
Cyl: Polini 80 Żeliwo
Gaźnik: Motoforce 24mm PWK (Dysza wcześniej 110, teraz 115)
Sprzęgło: Polini Evo
Zawór membranowy: Malossi VL6 Carbon
Wydech: Yasuni R2
Filtr: Stożek Polini Airbox
(w oryginalnym filtrze wycięta jest dziura i tam włożony żeby syfu nie łapał)
Olej leje Castrol Power 1 syntetyczny.

Pierwszy raz jak się przytarła leciałem 110km/h przy 12 tyś obrotów (testowałem v-max), cylek miał wtedy nalatane już 3 tyś km. Potem przytarła się jeszcze 5 razy przez 2 dni, po zdjęciu cylka okazało się że tłok jest pęknięty, kolor świecy przed zatarciem był kawa z mlekiem. Tłok najbardziej przytarło z dwóch stron od sworznia. Kupiłem nowy cylek (identyczny), wszystko dobrze złożyłem, docierałem przez 800km i latało git, po przejeżdżeniu ok. 1,3 tyś km chciałem przetestować v-max więc maneta opór i lecę, skurwiel po dosłownie chwili znowu złapał więc się zatrzymałem i poczekałem aż ostygnie, zapaliłem i latał normalnie, dzisiaj lecę sobie 60km/h - 6 tyś RPM i znowu koło zablokowało, temperatura wody była jakieś ~70 stopni po zatrzymaniu skoczyło do 98, poczekałem aż ostygnie i już nie zapaliła :/ Zaprowadziłem do domu i kompresji brak. Dodam jeszcze że wcześniej zdjąłem osłonę ze stożka, kolor świecy jak odkręciłem można powiedzieć że biała... Przytarty w podobnych miejscach. Jakie powody przytarcia? Zła regulacja czy są inne opcje? Chyba pora na coś większego bo mam dosyć 2t :P Dzięki za pomoc.

Poprzednio zatarty tłok:
https://zapodaj.net/ba71d0cb1c63d.jpg.html
https://zapodaj.net/1c8c46dc46145.jpg.html
https://zapodaj.net/47fc8084d2b8c.jpg.html

Aktualnie zatarty:
https://zapodaj.net/aaf52112fee8a.jpg.html
https://zapodaj.net/117f58eda3bea.jpg.html
https://zapodaj.net/a93dbe5f101e8.jpg.html
https://zapodaj.net/45808d39933c6.jpg.html
lols11
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 7
Dołączył(a): 3 wrz 2016, o 16:11
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: Yamaha TZR
Tabilca rejestracyjna: LB, LBI - Biała Podlaska

TZR Znowu się zatarła.

Postprzez Filipek4423 » 15 cze 2017, o 13:49

Miałem podobnie przy Parmakicie 70. Wynikiem tego jest zastosowany za mały luz montażowy, przez co gdy tłok puchnie staje w cylindrze. Tłok powinien po takim przebiegu juz być dobrze przystosowany do temperatur, docierałeś na ostro? Na zlocie w Radzyniu tak sobie to chodziło, kilka osób mówiło że strasznie nie równo chodzi. Skup się na regulacji gaźnika. Zauważ, że na ostatnim zdjęciu pierścień jest aż stopiony. Powodem tego jest zbyt wysoka temperatura, a co za tym idzie zbyt uboga mieszanka. Spróbuj napisać do sklepu gdzie kupowałeś cylinder, być może tłok pęknął z wady fabrycznej.
Filipek4423
 
Offline :(
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15 cze 2017, o 13:46
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Motocykl: Senda

TZR Znowu się zatarła.

Postprzez lols11 » 15 cze 2017, o 15:51

Po Radzyniu zmieniło się dużo jeśli chodzi o regulację... Pierwszy cylek docierałem spokojnie, drugi ostrzej ale bez przesady.
lols11
 
Offline :(
 
Autor tematu
Posty: 7
Dołączył(a): 3 wrz 2016, o 16:11
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Motocykl: Yamaha TZR
Tabilca rejestracyjna: LB, LBI - Biała Podlaska

TZR Znowu się zatarła.

Postprzez leonekDT » 15 cze 2017, o 18:55

tak to jest z tymi Polini nie lubią ubogiej mieszanki co za tym idzie większej temp jak wyzej pisał kolega
leonekDT
30km/h
30km/h
 
Offline :(
 
Posty: 127
Dołączył(a): 19 kwi 2016, o 20:37
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 10 razy
Motocykl: dt50r motorynka50
GG: 15556016

TZR Znowu się zatarła.

Postprzez Filipek4423 » 15 cze 2017, o 22:25

Źle wyregulowany gaźnik. Przy docieraniu powinieneś ustawić tak, aby lekko go przylewało. Wtedy ma trochę bogatszą mieszankę w paliwo i wiesz, że wszystko będzie dobrze.
Filipek4423
 
Offline :(
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15 cze 2017, o 13:46
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Motocykl: Senda


Powrót do Silniki AM6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość